ham motoru açmak için gaza yüklenilmelidir.. fazlası motora zarar verir.. ömrünü tüketir.. ancak kararı, performansı artırdığı gibi motora canlılık ihsan eder.. ara gazı da böyle değil mi üstadım..? kullanış şekline göre ya motoru boğulmaktan kurtarırsınız ya da debriyaj balatası ile motorun canına okuduğunuzla kalırsınız.. balatayı sıyırma durumu mühim bir konu.. ince çizgi.. ama sanırım sıyırmak çok da ciddi bir problem teşkil etmiyor şahsım adına..
sıyırma anında kimsenin bakamayacağı açılardan izleyebiliyorum hayatı.. ve bu çok baştan çıkarıcı.. tek gerçekliğe sıkışmaktan kurtarıyorsun benliğini.. aynı anda napolyon, kleopatra, zağanos paşa olma seviyesinde iş tabi biraz değişiyor.. benliğini, özünü, kendini, kaybetmeden bakış noktaları arasında atlamalar yapmaktır söylediğim.. kendi varlığını unutmaksızın.. bunu empatinin bir türü olarak dile getirmek mümkün.. tanıdığınız veyahut hiç tanımadığınız birinin (tamamen hayalî de olabilir) bakışı ile baktığınızda gerçekler, tabular, çok mühim konular bir anda tepe taklak olabiliyor.. ve siz bu tabuların arasından sıyrılıp esas hakikate bir adım daha yaklaşıyorsunuz.. devrilen her önyargının ardından hafifleyerek ilerliyorsunuz.. parçaladığınız her genelgeçer kural sizi bir basamak daha yükseltiyor doğal olana.. tek gerçeğe.. göreli kavramların değerini alçalttıkça, kendi varlığınız yüceliyor.. yaşam boyu etiketinde çok önemli yazanlar ayaklar altına inebiliyor.. toplumun pislik çukuruna layık gördüğü ise bir anda başınızın tacı olabiliyor..
bakış açısını x,y ve z düzlemlerinde pervasızca değiştirmek önemli.. çok çok önemli.. izcilikte çok mühim bir kural vardır.. bir ormanda yürür iken sadece gittiğin istikamete değil, etrafına ve özellikle de arkana bakmalısın.. çünkü yalnız önünde gördüklerin yolun tümünü teşkil etmez.. vesselam..
03 Kasım 2007